Saturday, August 8, 2009

RANI MRAZ

Diskografija:

Moja Prva Ljubav (Single, 1978)
Panonski Mornar (Single, 1979)
Mojoj Mami, Umesto Maturske Slike U Izlogu (1979)
Odlazi Cirkus (1980)




Rani Mraz su formirali 1978 godine Đorđe Balašević,bivsi clan grupe Zetva,i Verica Todorović.Tokom 1978 Rani Mraz je snimio nekoliko hit singlova i prodao veliki broj ploca.Balasevićevi emocionalni tekstovi i jednostavne melodije sa elementima pop muzike su bile vrlo dobro prihvacene od strane siroke publike.Bivsi clanovi grupe Suncokret,Bora Đorđević and Biljana Krstić uskoro su se pridruzili bendu,postajuci clanovi najuspjesnije postave ove grupe.

Rani Mraz uskoro snima pjesmu "Racunajte na nas" koja je velicala tekovine jugoslovenske narodnooslobodilacke borbe,i ubrzo postala neka vrsta kultne pjesme u cijeloj bivsoj Jugoslaviji.Tokom ljeta 1979 godine grupa je odrzala brojne koncerte u Domu omladine u Beogradu.Balasevic je zabavljao publiku svojim duhovitim pricama dok je Bora Djordjevic izvodio svoje pjesme "Lutka sa naslovne strane","Mirno spavaj","Zvezda potkrovlja i suterena" i druge.Poslije snimanja singla "Oprosti mi Katrin" i "Zivot je more" Djordjevic napusta bend.

1979 godine Rani Mraz izdaje svoj prvi album "Mojoj mami umesto maturske slike u izlogu",Album je producirao Josip Boček.On je takodjer svirao gitaru na ovom albumu.Sve numere su odsvirali studijski muzicari Bojan Hreljac (bas gitara), Vladimir Furduj (bubnjevi), Sloba Marković (klavijature) and Mića Marković (saksofon).Album je sadrzavao velike hitove "Sve je dobro kad se dobro svrši", "Mnogo mi znači to", "Neki novi klinci","Drago mi je zbog mog starog",Uticaj rodjaka na moj zivotni put".

Tokom ljeta 1979 godine Đorđe Balašević i Biljana Krstić su sirom bivse Jugoslavije odrzali veliki broj koncerata sa grupom Neoplanti.Pjesnici Mika Antić i Pero Zubac su se pojavljivali kao gosti na nekim od koncerata Ranog Mraza.Tog ljeta na muzickom festivalu u Splitu Balasevic pobjedjuje sa pjesmom "Panonski mornar",da bi u Septembru Rani Mraz odrzao osam rasprodatih koncerata u Domu sindikata u Beogradu.

!980 godine Rani Mraz objavljuje svoj drugi i posljednji studijski album "Odlazi cirkus".Na albumu se pojavljuju veliki hitovi "Priča o Vasi Ladačkom", "Mirka", "Menuet".1982 godine Balasevic objavljuje albom "Pub" cime zapocinje njegova blistava solo karijera.

Studijski albumi

Mojoj mami umesto maturske slike u izlogu (1979)
Odlazi cirkus (1980)

Singl ploce

"Moja prva ljubav" / "Kristifore, crni sine" (1978)
"Računajte na nas" / "Strašan žulj" (1978)
"Oprosti mi Katrin" / "Život je more" (1978)
"Panonski mornar" / "Moja draga sad je u Japanu" (1979)
"Lagana stvar" / "Prvi januar (popodne)" (1979)
"Tri puta sam video Tita" / Tri puta sam video Tita - instrumental" (1981)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.